Szolgáltatást érintő kérdések

Mi a weboldal elkészítésének menete?

Kattints a válasz megtekintéséhez

Ajánlatkérés

Első lépésként ki kell töltened az ajánlatkérő űrlapot, melyet ezen a linken érhetsz el.
Erre mi (esetleg néhány kiegészítő kérdés feltevése után) mondunk egy árajánlatot, és ha tetszik amit hallasz, bele is vágunk az elkészítésébe.

Együttműködés a Kliens Kapun keresztül

Ha elfogadtad az ajánlatot, aláírásra kerül a szolgáltatói szerződés, majd a 30%-os előleg kifizetését követően küldünk egy meghívót a Kliens Kapu rendszerünkbe, melyen keresztül élőben figyelheted, kommentálhatod weboldalad készülését. Sőt, ha esetleg új ötleted támadna, amivel kiegészítenéd a kezdeti tervet, itt új feladatot is hozzá tudsz adni a készítési folyamathoz.
A Kliens Kapun keresztüli folyamatos kapcsolattartással elkészítjük weboldaladat.

Átadás és fizetés

Ha elkészült a weboldal, és elégedett vagy az eredménnyel, a teljes ár kiegyenlítésével egyidejűen átadásra kerül a kész weboldal, az összes hozzáférési információval.

Igény szerint természetesen lehetőséget biztosítunk személyes megbeszélések lebonyolítására is, plusz költségek nélkül.

Mennyi előleget szoktunk kérni?

Kattints a válasz megtekintéséhez
A teljes ár 30%-át szoktuk előlegként elkérni. Ebből fedezzük a domain regisztráció, a tárhely költségeit, valamint ez teszi lehetővé, hogy kellő időt tudjunk szánni weboldalad elkészítésére. A weboldalkészítéshez elengedhetetlen a megfelelő kommunikáció, az előleg a megbízót is szorosabb együttműködésre készteti a projekttel kapcsolatban. Az ár fennmaradó 70%-a az oldal elkészülte, valamint a jóváhagyásod után kerül kifizetésre.

Mennyi időbe telik egy weboldal elkészítése?

Kattints a válasz megtekintéséhez
Mivel minden oldal különböző, erre nem lehet általános választ adni. Egy átlagos WordPress oldal elkészítése 2-3 hetet szokott igénybe venni, de egy teljesen egyedi fejlesztésű, PHP alapú oldal akár több hónapig is eltarthat.

Weboldalad megrendelésekor megadhatsz egy időpontot, amikorra szeretnéd, hogy elkészüljön az oldal, és igyekszünk egy ahhoz minél közelebb eső időpontra megcsinálni.
A Kliens Kapuban folyamatosan nyomon követheted a weboldalad aktuális becsült elkészülési időpontját.

Milyen típusú weboldalakat készítetek?

Kattints a válasz megtekintéséhez
Röviden válaszolva, amilyet szeretnél.
Miután árajánlatot kértél, felvesszük veled a kapcsolatot, és elmondhatod az általad preferált megoldást. Ha nincs elképzelésed, felvázoljuk a leggyakrabban alkalmazott eszközöket, amelyek közül választani tudsz:

WordPress

A legnépszerűbb megoldás, az internet több, mint 30%-a WordPress alapú weboldalakból áll. Nem véletlenül szeretik ennyire az emberek - az egyszerű kezelőfelület lehetővé teszi, hogy az elkészült oldalt programozási ismeretek nélkül tudjuk üzemeltetni, változtatni a tartalmát, frissíteni. Ez egy nagyon egyszerű, és felhasználóbarát rendszer, és igen sokoldalúan felhasználható - az egyszerű bemutatkozó oldalaktól kezdve a nagyobb webshopokig bármit el lehet vele készíteni. Hátránya azonban, hogyha valamilyen nagyon egyedi rendszert szeretnénk elkészíteni benne, arra nem lehet, vagy nagyon nehéz megoldást találni.

Statikus

Ez egy nagyon gyors - és olcsó - megoldás lehet kisméretű, egyszerű weboldalak elkészítésére. Mint a neve is sugallja, azon weboldalak készíthetőek el így, melyek tartalmát nem, vagy csak nagyon ritkán változtatják. Ezek módosításához így mindenképpen szükség van programozási ismeretekre, hiszen nem tartozik hozzájuk tartalomkezeő felület. Használatát csak nagyon ritkán, különösen indokolt esetekben javasoljuk.

Dinamikus

Ezt a megoldást akkor szoktuk alkalmazni, amikor a WordPress eszközei már kevésnek bizonyulnak. Ha egy nagyon egyedi funkciót megvalósító weboldalt (avagy webalkalmazást) szeretnél, akkor arra mi egy külön rendszert fejlesztünk neked, saját tartalomkezelő felülettel. Ugyan ez a megoldás elég időigényes, de a lehetőségek száma mondhatni végtelen - közösségi oldalak, videómegosztó portálok, kliens kezelő portálok mind megvalósíthatóak e módon.

Hol hostoljátok a weboldalakat?

Kattints a válasz megtekintéséhez
Ha weboldalad megrendelésekor nem adtál meg webhostot, mert még nem választottál, akkor a weboldaltól függően teszünk egy javaslatot, hogy szerintünk mi lenne a hozzá illő legjobb megoldás.

Teljeskörű szolgáltatási csomagunk magába foglalja a webhost kezelését is, így ha van ilyen előfizetésed, nem kell ezzel a továbbiakban foglalkoznod, ha nem szeretnél - elintézünk helyetted mindent, a tárhely, a domain és az SSL tanúsítvány fenntartását. Viszont ha saját kézbe szeretnéd venni az irányítást, természetesen van rá lehetőség.

Többek között ebből az okból kifolyólag is, mi a magyar webhost szolgáltatókat részesítjük előnyben, így könnyedén tudsz kommunikálni az ottani supporttal, ha kérdésed lenne hozzájuk. Ezen felül a magyar szolgáltatások általában olcsóbbak, minőségük pedig nem marad el a külföldiektől, sőt, a sokszor jobb elérhetőségi mutatóval is rendelkeznek.

Kedvelt választásaink között van itthon a MikroVPS, a 024reg, a DotRoll, a külföldiek között pedig a BlueHost Cloud és a DreamHost.

Fogalmak, kifejezések

Mik a sütik?

Kattints a válasz megtekintéséhez
A cookie-k (sütik) kisméretű, szövegből és számból álló fájlok, amelyeket a böngészés során a weboldal kiszolgálója helyez el a látogató számítógépén. A cookie (süti) önmagában semmilyen módon nem képes az látogató azonosítására, kizárólag a gépének felismerésére alkalmas. A cookie-k többek között a weboldalon történő navigálást, illetve az oldal funkcióinak használatát teszik lehetővé. Továbbá ezek teszik lehetővé a felhasználói beállítások tárolását (pl.: bejelentkezési adatok), megjegyzik a korábbi választásaidat, ezáltal lehetővé teszik a weboldal használatának személyre szabását. A böngésző megfelelő beállításaival megakadályozható a cookie-k használata, azonban ebben az esetben előfordul, hogy nem tudod weboldalunk valamennyi funkcióját teljes körűen használni.

Mi az SSL tanúsítvány?

Kattints a válasz megtekintéséhez
Az SSL tanúsítvány biztosítja a biztonságos kapcsolatot a weboldalad és a látogatók között. Minden kommunikáció, ami a két fél között zajlik, az SSL tanúsítvány hatására titkosításon esik át, így azokat csak a célszerver tudja lefordítani - magyarán szólva nincs lehetőség adatlopásra. Ez a titkosítás elengedhetetlen például felhasználói információk (jelszó, telefonszám) átadásához, vagy interneten történő kártyával való fizetés biztonságos lebonyolításához.

Fizetési rendszer a weboldalon

Kattints a válasz megtekintéséhez
Ha webshoppal rendelkezel, vagy olyan oldallal, ahol árulsz valamit, az oldaladba lesz beépítve egy fizetési rendszer, ami ezt a folyamatot lehetővé teszi.
Természetesen van lehetőség az általad preferált megoldás megvalósítására, de alap esetben mi az alábbi rendszereket szoktuk alkalmazni:

PayPal

Ez az egyik legegyszerűbb, legkönnyebb módja a fizetés megoldásának. Minden bankkártyával használható, és természetesen PayPal fiókkal is lehetőség lesz fizetni az oldalon ezáltal. További információkért látogasd meg a PayPal weboldalát.

SimplePay

A SimplePay egy nagyon könnyen implementálható rendszer, főként a Magyarországot célzó weboldalak esetén ajánlatos használni, mivel a PayPallal ellentétben, rendelkezik magyar nyelvvel. Mivel itthon nagyon sok webshopban ezt a megoldást alkalmazzák, érdemes ezt választani, hogy a vásárlóknak olyan felületet nyújtsunk, amit már jól ismernek. További információkért látogasd meg a SimplePay weboldalát.

Egyéb banki rendszerek

A legtöbb nagyobb banknak létezik saját fejlesztésű POS felülete, kérésre ezeket is implementáljuk, azonban ez több időt vehet igénybe.

Mit jelent a "reszponzív" weboldal?

Kattints a válasz megtekintéséhez
Egy weboldal akkor reszponzív, ha képes reagálni a képernyőméret megváltozására, és ennek megfelelően olyan módon formálja a megjelenését, hogy minden esetben jól látható és olvasható maradjon az oldal.

Ez ma mindössze annyit tesz, hogy a weboldal mobilon, számítógépen, de akár tévén vagy okosórán is használható, felhasználóbarát módon képes megjelenni.

Minden általunk készített weboldalra igaz ez a tulajdonság, hiszen ez ma voltaképpen elengedhetetlen - az internetet használók közt a mobiltelefont használók aránya 2018-ban meghaladta a 60%-ot.

Kliens Kapu útmutatók

Mi a Kliens Kapu?

Kattints a válasz megtekintéséhez
A Kliens Kapu egy általunk fejlesztett rendszer, mely gördülékennyé teszi a kommunikációt Közted és csapatunk között - hogy ne kelljen pár hét múlva rengeteg email közül előkeresned az éppen szükséges információkat.

A Kliens Kapuban lehetőséged van élőben követni, hogyan készül a weboldalad, sőt, ha a készítés közben esetleg támadna egy új ötleted, akkor feladatokat is hozzáadhatsz a készítési folyamathoz.

Továbbá megtalálhatsz rajta minden hasznos információt a weboldala(i)ddal kapcsolatban - hol vannak hostolva, milyen specifikációkkal rendelkeznek, valamint itt is eltároljuk neked a weboldalhoz kapcsolódó fájlokat, például a látványtervek képeit, vagy a számlákat. Így nem kell félned attól, hogy bármilyen fontos információ elveszik.

A Kliens Kapu fejlett kommunikációs eszközökkel is fel van szerelve, itt tudsz beszélgetni weboldalad fejlesztőjével, könnyedén elérheted az ügyfélszolgálatot, valamint kommentálhatod a weboldalad fejlesztésének szakaszait.

A regisztráció nem kötelező, azonban hasznossága, praktikussága miatt ajánljuk mindenkinek. További információkért látogasd meg a Kliens Kapu bemutató oldalunkat.